دیپیا
دیپیا

شرایط و قوانین کلی استفاده از دیپیا

به دیپیا خوش آمدید. سایت دیپیا توسط شرکت داده پردازی کتیبه ایرانیان در راستای توسعه آموزش و ایده پردازی هنر و شکوفایی صنایع دستی طراحی گردیده است و در شرایط زیر خدمات مربوطه را ارائه می نماید.

لذا این شرایط و قوانین به عنوان یک توافق الزام آور فیمابین کاربران سایت در چارچوب ماده ۱۰ قانون مدنی خواهد بود. و ضروری است قبل از استفاده از خدمات دیپیا این شرایط را مطالعه فرمایید. بدیهی است استفاده از سایت دیپیا به منزله پذیرش این قوانین و مقررات است. لطفا در نظر داشته باشید که در صورت ایجاد هرگونه موضوع اختلافی،حقوق و تعهدات طرفین بر اساس مفاد ذیل تعیین می شود و ادعای ناآگاهی و عدم اطلاع از ضوابط و مقررات مورد پذیرش نخواهد بود و کاربر با استفاده از سایت/اپلیکیشن(در آینده) عملا به مفاد ذیل رضایت داده و اعتراضی در آینده نخواهد داشت.

ماده۱-تعاریف

واژگان و اصطلاحاتی که در قوانین و مقررات حاضر مورد استفاده قرار گرفته است دارای معانی به شرح ذیل می باشد:

الف) دیپیا: نام و علامت تجاری ثبت شده متعلق به شرکت داده پردازی کتیبه ایرانیان می باشد که به عنوان ارائه دهنده خدمات برخط از طریق سایت و اپلیکیشن متعلق به آن است.

ب) سایت: منظور نام دامنه ادرس www.dipia.ir می باشد که در مالکیت شرکت است.

پ) اپلیکیشن: منظور نرم افزار دیپیا است که فعلا در دو سیستم عامل Android و IOS در حال طراحی است. این نرم افزار در مالکیت شرکت و تحت شمول قانون حمایت از پدیدآورندگان نرم افزارهای رایانه ای و سایر مقررات حمایتی مربوط است.

ت) سامانه دیپیا: منظور، مجموعه امکانات نرم‌افزاری دیپیا است که از طریق نیروی انسانی شرکت نسبت به ارائه خدمات از مرحله ثبت نام کاربران تا انجام پشتیبانی می‌پردازد.

ث)کاربر: منظور تمامی اشخاصی هستند اعم از ثبت نام کننده و مخاطب که توسط شماره تلفن خود در سایت/اپلیکیشن دیپیا فعالیت می نمایند و در آتیه ممکن است حسب صلاحدید و روش های تعیین شده توسط دیپیا در سطوح مختلف احراز هویت شوند.

ج)دارایی های فکری: شامل و نه محدود به تمامی متون، طرح های گرافیکی، رابط کاربری، رابط بصری، عکس، علائم تجاری، لوگو، کدهای نرم افزار و ساختار و نحوه بیان و تنظیم مطالب و محتوای موجود در سایت و اپلیکیشن دیپیا است.

چ)حساب کاربری: صفحه ورود کاربران به سایت دیپیا است که کاربر هر زمان می تواند به اطلاعات خود در قسمت “پنل کاربری ” دسترسی داشته باشد.

ح) پلتفرم: سکوی الکترونیکی است که با ایجاد فضایی برخط برای کاربران امکان انجام آپلود، دانلود فایل، واریز و انتقال وجه را فراهم می نماید.

خ) محتوا: کلیه اطلاعاتی که توسط کاربر بر روی سایت یا اپلیکیشن بارگذاری می شود، اعم از عنوان، نام، دسته بندی, متن، کامنت، تصویر، فیلم یا تیزر تبلیغاتی و یا هر گونه فایل با فرمت های مختلف محتوا نام دارد.

آگهی، پست یا رویداد: به محتوای تصویری یا ویدیوی یا هرگونه فایل که کاربر بر روی سایت یا اپلیکیشن بارگذاری می کند، که باید تابع قوانین کپی رایت باشد.

ماده ۲- شرایط عمومی استفاده از دیپیا

برای فعالیت در سایت / اپلیکیشن(در آینده) دیپیا شرایط زیر الزامی است:

۱-۲ داشتن 15 سال تمام شمسی و برای افراد کوچکتر ، انتشار آگهی(رویداد) می بایست تحت نظر ولی وی انجام گیرد.

۲-۲ ثبت شماره تلفن همراه فعال که کد تایید به آن شماره ارسال می شود.

۳-۲ عدم مغایرت فعالیت و یا فیلم های آموزشی، تصاویر، آثار، متون و هر نوع محتوایی که توسط کاربر تولید می شود با قوانین، مقررات، آیین نامه ها، بخشنامه ها، مصوبات و دستورالعمل های جاری جمهوری اسلامی ایران، دستورات مقامات قضایی ، عرف و نظم عمومی

۴-۲ عدم مغایرت فعالیت و کلیه محتواهای ارسالی توسط کاربر با قوانین و مقررات مندرج در سایت و اپلیکیشن(در آینده) دیپیا

۵-۲ کاربر مسئولیت صحت اطلاعات شخصی خود و محتوای مندرج در عنوان و متن ، کلیه فایلها و تصاویر را برعهده دارد. لطفا توجه فرمایید ، مجددا تاکید می‌شود که دیپیا پلتفرمی کاربر محور است و مسئولیت صحت اطلاعات کاربری و محتوای ثبت شده بر روی آن از هر نوع که باشد به شرح فوق با کاربر است. دیپیا حق خود درخصوص احراز هویت و نظارت بر محتوای آگهی ها در حدود امکانات و توانایی خود را محفوظ داشته اما چنین نظارتی رافع مسئولیت کاربر نبوده و مسئولیت نهایی با کاربر است.

۶-۲ کاربر موظف است تمامی محتواهای مندرج در سایت و اپلیکیشن(در آینده) دیپیا قرار می دهد با رعایت قوانین کپی رایت بوده و قوانین مالکیت معنوی را رعایت کرده باشد.

ماده ۳-پشتیبانی سایت

۱-۳شرکت متعهد است با اطلاع از بروز نقص در سامانه دیپیا، در حدود امکانات و توانایی خود، نسبت به رفع آن اقدام نماید و موظف به پشتیبانی فنی از این سامانه در چارچوب فوق الذکر می‌باشد.

۲-۳کاربران می توانند در تمامی ایام هفته از طریق شماره تلفن 09911405021 و یا ارسال پرسش از طریق لینک پشتیبانی با دیپیا در ارتباط باشند و دیپیا حتی الامکان متعهد به ارائه بالاترین سطح خدمات پشتیبانی در حدود امکانات و توانایی های خود می باشد.

۳-۳به کاربر توصیه می شود، قبل از برقراری ارتباط با پشتیبانی از طریق مراجعه به قسمت سوالات پر تکرار و کلیه آموزش های منتشر شده در اکانت شخصی دیپیا در سایت تجربه بهتری در استفاده از سایت/اپلیکیشن داشته باشد.

ماده۴- سیاست های انتشار محتوا

۱-۴هرگونه فعالیت و اقدامات کاربر که در فرآیند انتشار محتوا شامل موارد ذیل باشد ممنوع است و مسئولیت انتشار چنین محتواهایی به عنوان نقض قوانین و مقررات با کاربر است و دیپیا حق حذف محتواهای(اعم از هر گونه فایل، فیلم، تصویر یا متن) ذیل را به محض اطلاع خود یا دستور مقام قضائی یا شکایت اشخاص ثالث محفوظ داشته و کاربر نمی تواند به این موضوع اعتراض داشته یا تقاضای جبران خسارت نماید. در موارد تکرار یا تعدد چنین اقداماتی دیپیا حق داشته نسبت به تعلیق موقت یا دائم فعالیت کاربر در سایت و اپلیکیشن(در آینده) خود اقدام نماید

 

  • انتشار هرگونه محتوا که نگهداری ، خرید و فروش آن در قلمرو سرزمینی ایران غیرقانونی باشد.
  • انتشار هر گونه محتوا که در لیست کالاها و فعالیتهای ممنوعه قرار دارد.
  • انتشار محتوای تکراری و یا دارای قوانین کپی رایت که مالکیت آن در اختیار کاربر نباشد.
  • انتشار هرگونه محتوا که شامل عبارات غیر مرتبط با موضوع محتوا باشد.
  • انتشار هرگونه محتوا که شامل محتوای مستهجن، مبتذل و دارای مضمون مخالف عرف، و اخلاق حسنه و مقررات حاکم باشد.
  • انتشار هرگونه محتوایی که شامل متن یا حاشیه توهین آمیز و نشر اکاذیب و افترا و نقض حقوق مادی و معنوی اشخاص ثالث یا تعرض به اموال و دارایی ایشان باشد.
  • انتشار هرگونه محتوا که شامل خبرپراکنی سیاسی، اجتماعی یا مذهبی، بیان عقاید شخصی و یا دعوت به تظاهرات و کمپین ها و استفاده از امکانات دیپیا جز در خصوص اهداف تعیین شده باشد.
  • انتشار هرگونه محتوا در دسته بندی نادرست
  • انتشار هرگونه محتوا با عنوان نادرست، مبهم و یا گمراه کننده
  • انتشار هرگونه محتوا که مخل آرامش جامعه و یا مغایر با ارزش ها و قواعد حاکم بر دیپیا باشد
  • انتشار هرگونه محتوا که ناقض حقوق مالکیت فکری دیپیا و اشخاص ثالث باشد
  • انتشار هرگونه محتوا که در موارد خلاء قانونی به تشخیص نهاد های حوزه های تخصصی موقتا دارای محدودیت یا ممنوعیت باشد.
  • انتشار هرگونه محتوا که منجر به نفرت پراکنی،بی احترامی به گروه های قومی و مذهبی و جنسیتی یا نقض ترتیبات حمایتی در خصوص حقوق زنان،کودکان،سالمندان،مهاجران خارجی و سایر موارد مشابه باشد.

ضمنا دیپیا هرگونه تصویر و یا اگهی که خلاف گروه های معرفی خود در زمینه هنری و ضنایع دستی باشد با صلاح دید خود لغو و یا مانع انتشار آن می شود.

2-۴ سیاست های انتشار عکس، فیلم یا هرگونه فایل تکمیل کننده در محتواها

۱-2-۴کاربر درخصوص عکس ها، تصاویر، فایلها، فیلم ها با هر نوع فرمتی نیز مانند کلمات و عبارات در حاشیه یا متن پست ارسالی مسئولیت دارد به نحوی که باید با رعایت قوانین و مقررات جاری کشور و شرایط و مقررات سایت دیپیا و با رعایت و حفظ حقوق اشخاص ثالث اقدام نماید. ضروری است در صورت تمایل به استفاده از عکس، کاربران از تصاویر واقعی، باکیفیت و مرتبط با کالا یا خدمتی که ارائه می‌نمایند، سایز و اندازه فایلها با توجه به قوانین داخلی دیپیا همچنین دلایل فنی و مالی تعیین می شود و کاربر حق هیچ گونه دخالت در اندازه، نوع انتشار و کیفیت انتشار آن نخواهد داشت.

چنانچه یک یا چند بند از موارد زیر برای نشر محتوا از هر نوع که باشد صدق کند، دیپیا این حق را محفوظ دانسته که از انتشار محتوا در هر مرحله ای جلوگیری نموده یا اقدام به حذف کامل آن نماید و کاربر با عضویت در سایت حق هر گونه اعتراضی را بدین وسیله از خود سلب می نماید.

  • استفاده از تصویر لوگو (جز در دسته‌بندی استخدام و کاریابی)
  • تصویر بیش از حد کوچک یا بی‌کیفیت
  • استفاده از تصاویر نامرتبط با هنر و صنایع دستی یا مشاغل مورد حمایت دیپیا در حوزه های کاری سایت
  • استفاده از محتوای متعلق به دیگری چنانچه تصویر یا محتوا دارای حق کپی رایت باشد یا گزارش شده باشد
  • استفاده از اسکرین‌شات و محتواهای دانلودی یا به‌طور کلی محتوایی که متعلق به خود کاربر نباشد و حق دخل، تصرف و یا انتشار آن را نداشته باشد.
  • استفاده از محتواهای ساخته شده با نرم‌افزار‌های طراحی سه‌بعدی و غیرواقعی برای نمایش کالا
  • تصاویر دارای کادر یا مات و ویرایش‌شده توسط نرم‌افزار
  • ترکیب تصویر چند عکس در یک عکس (کلاژ) که مغایر با قوانین کپی رایت و مالکیت معنوی باشد.
  • محتوایی که مبلغ هر گونه عمل یا کاری غیر از دسته بندی مربوطه
  • استفاده از تصویر، فیلم یا محتوای کالا و خدمات غیرمجاز
  • استفاده از تصویر یا محتوای تصویری و متنی مغایر با شرایط عرف جامعه یا قوانین جمهوری اسلامی
  • استفاده ابزاری از محتوای اشخاص دیگر
  • نمایش قیمت، شماره تماس، ایمیل یا آدرس سایت در تصویر
  • تصویر حاوی متن، توضیحات، نام کسب‌و کار یا هرگونه عبارت تبلیغاتی
  • انتشار هر گونه محتوای دارای حق کپی رایت اعم از متن، تصویر، فیلم، صدا، فایل و غیره

ماده۵-ضمانت اجرای سوءاستفاده از سایت و اپلیکیشن دیپیا

۱-۵این حق برای دیپیا محفوظ است که هرگاه لازم بداند کلیه محتواهای مغایر با سیاستهای انتشار را حذف کند.

۲-۵این حق برای دیپیا محفوظ است که در راستای افزایش سطح امنیت کاربران،هرگاه لازم بداند حساب کاربری کاربرانی که قوانین و مقررات مندرج در این سند را رعایت ننماید، موقتا یا به طور دائم به تشخیص خود تعلیق و یا مسدود کند.

۳-۵کاربران گرامی می توانند از طریق گزارش محتوای نامناسب و یا ارتباط با پشتیبانی یا بخش گزارش و ریپورت در سایت استفاده کنند تا در برخورد با هرگونه مشکل و یا محتوای نامناسب به دیپیا کمک نمایند و دیپیا با اخذ تصمیمات فنی و قانونی لازم بتواند در کنار کاربران خود به کاهش خطرات احتمالی و افزایش کیفیت در خدمات رسانی اقدام نماید.

۴-۵دیپیا درخصوص استرداد یا عدم استرداد وجوه بابت محتواهایی که بدون رعایت شرایط فوق الذکر انتشار یافته یا مسدود شده اند، با لحاظ شرایط هر مورد بررسی و تصمیم گیری خواهد نمود که در روابط کاربر و دیپیا لازم الاتباع است.

۵-۵سوء استفاده از سایت و اپلیکیشن دیپیا به هر روشی، استفاده از برنامه‌های مخرب و جاسوسی، استفاده از ربات‌ها، کرال کردن اطلاعات، استفاده از اختلال سرویس‌ها و هر نوع روش مخرب برای دسترسی به اطلاعات سایت، اپلیکیشن و محتویات آن شامل شماره تماس،تصویر و هر گونه محتوای آن از طریق هر سیستم و شبکه ممنوع است و در صورت مشاهده چنین فعالیت‌هایی، حق هرگونه پیگیری از راه های قانونی برای دیپیا محفوظ خواهد بود. همچنین دیپیا می تواند به صلاحدید خود دسترسی کاربر متخلف را به سایت و اپلیکیشن دیپیا محدود و یا مسدود سازد.

ماده۶-هزینه ها و خدمات

۱-۶ به طور کلی استفاده از خدمات دیدن اگهی ها کلملا رایگان و فقط منوط به ثبت شماره است.ثبت آگهی دارای تعرفه 10،000 تومان بوده و برای مدت سه ماه پنل هنرمندان کاملا رایگان می باشد.

دیپیا در حال طراحی خدمات توسعه ای و پیشرفته ای برای ارتقاء هنر ایران زمین است و در مراحل بعدی کلیه تغیرات را با در نظر گرفتن نفع کاربران خود تعرفه های خود را اعلام خواهد کرد.

ماده ۷-حقوق و مسئولیت های دیپیا

۱-۷ حسب تاییدیه صادره از سوی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان مرکزی، دیپیا به عنوان یک مرجع قانونی ذیصلاح پلتفرم ارائه دهنده خدمات میزبانی می باشد. مطابق بند «ب» ماده ۱ آیین نامه جمع آوری و استناد پذیری ادله الکترونیکی مصوب ۱۳۹۳، سایت و اپلیکیشن دیپیا، فضای ایجاد شده توسط سامانه های رایانه‌ای، مخابراتی و ارتباطی تحت تصرف یا کنترل خود را به کاربران واگذار می‌کنند تا توسط کاربر متقاضی، داده‌های رایانه‌ای را جهت نگهداری، انتشار، توزیع یا ارائه در شبکه‌های داخلی یا بین‌المللی یا هر منظور دیگر ذخیره یا پردازش کنند. بر این اساس سایت و اپلیکیشن دیپیا دقیقاً و منطبق با این تعریف، فضایی را در سامانه رایانه‌ای خود در اختیار کاربران قرار میدهد تا ایشان به انتشار محتوای آموزشی و هنری خود مبادرت ورزند و بنابراین عمل انتشار مستقیماً توسط خود کاربر صورت می‌پذیرد و سایت و اپلیکیشن دیپیا هیچگونه دخل و تصرفی در انتشار، عرضه و پالایش محتواها ندارد.

۲-۷ کاربران با فعالیت در سایت و اپلیکیشن دیپیا، موافقت خود را در زمینه عدم مسئولیت دیپیا در رابطه با اقدامات سایر کاربران اعلام نموده اند. با این وجود، به دلیل دغدغه مند بودن دیپیا برای حفظ آرامش کاربران، پیشنهاد می شود همواره قبل از اقدام به سفارش کار محل و معتبر بودن شخص را از روی رزومه و توضیحات کامل یروفایل به دقت مطالعه کرده و حتی الامکان در شهر خود سفارش ها را پیگیری نمایند.

۳-۷ تمامی محتویات پستها اعم از موضوع،توضیحات،لینک،تصاویر، فایلها و… توسط کاربران عرضه می شود، بنابراین دیپیا از این منظر هیچ گونه مسئولیتی از جمله و نه محدود به تضمین کیفیت، امنیت، قیمت و ندارد.

کاربران باید همواره احتیاط های لازم را جهت انجام خرید خود داشته و توجه نمایند صرف انتشار پستها و محتوا در دیپیا به معنای قبول مسئولیت یا تضمین صحت مندرجات و تضمین قیمت و امنیت و سایر موارد توسط دیپیا نیست و نهایتا طرفین هر معامله درخصوص این موضوعات مسئولیت دارند و حق رجوع به دیپیا وجود ندارد.

۴-۷ دیپیا هیچ گونه مسئولیتی در خصوص مشکلات احتمالی در استفاده از درگاه های پرداخت اینترنتی در قبال کاربران ندارد.

۵-۷ دیپیا هیچ گونه مسئولیتی در خصوص خسارتهای مستقیم و غیرمستقیم ناشی از ارتباط کاربران با یکدیگر ندارد، حتی اگر خسارات قابل پیش بینی باشد.

۶-۷ دیپیا هیچ گونه مسئولیتی در خصوص کامل بودن یا صحت و جامعیت و اصالت اطلاعات منتشر شده توسط کاربران ندارد.مسئولیت صحت اطلاعات وارده اولا؛ با کاربری است که محتوا را انتشار داده و ثانیا؛ کاربری که قصد خرید یا هرگونه ارتباط با کاربر ارائه دهنده محتوارا دارد باید اقدامات لازم درخصوص راستی آزمایی را نموده و صرفا با ریسک و مسئولیت خود و با کسب اطلاعات لازم عمل نماید و حق رجوع به دیپیا بابت این موارد وجود ندارد.

۷-۷ دیپیا هیچ گونه مسئولیتی در خصوص خسارات جانی و یا مرگ و یا آسیب روحی و روانی ناشی از سهل انگاری کاربران یا محتوای مربوطه اعم از مادی و معنوی ندارد.

۸-۷ دیپیا هیچ گونه مسئولیتی در خصوص هرگونه تقلب و یا رفتار متقلبانه توسط کاربران ندارد.

۹-۷ دیپیا هیچ گونه مسئولیتی در خصوص هرگونه زیان کسب و کار، از جمله از دست دادن سود، درآمد، استفاده، تولید، پس انداز پیش بینی شده، کسب و کار، قراردادها، فرصت های تجاری ندارد.

۱۰-۷ دیپیا هیچ گونه مسئولیتی در خصوص هک شدن احتمالی سایت یا قطع شدن و اختلال موقت خدمات به دلایل فنی یا قطع اینترنت یا از دست رفتن سوابق و اطلاعات به دلایل مشابه و ایراد خسارت به کاربران درخصوص هریک از موارد ذیل بدون قید انحصار ندارد. این امر صرف نظر از اقدامات معقول و متعارف دیپیا جهت صیانت از حقوق کاربران میباشد و شامل موضوعات غیرقابل پیش بینی یا خارج از کنترل دیپیا یا موارد فورس ماژور است.

۱۱-۷ دیپیا در خصوص هرگونه خسارت وارده به آن دست از کاربرانی که به هر طریق و یا به هر منظور، اطلاعات خود از جمله شماره همراه و یا کد تایید ارسالی دیپیا و یا هر نوع اطلاعات دیگر را در اختیار اشخاص حقیقی و یا حقوقی مانند سایت/اپلیکیشن هایی غیر از سایت رسمی دیپیا قرار دهند، هیچ گونه مسئولیتی ندارد و هرگونه مسئولیت ناشی از آن بر عهده صاحب شماره تلفن خواهد بود.

ماده۸-حفاظت از حریم خصوصی

۱-۸موارد عمومی

۱-۱-۸ سیاست حفظ حریم خصوصی، قواعد رفتاری سایت و اپلیکیشن دیپیا در مورد استفاده،ذخیره سازی قانونی و محافظت از اطلاعات شخصی کاربران را توصیف می کند.

۲-۱-۸ با استفاده از سایت و اپلیکیشن دیپیا،کاربران صریحا رضایت خود را برای جمع آوری،استفاده و حفظ اطلاعات شخصی به دیپیا اعلام می نمایند.

۳-۱-۸ دیپیا ممکن است در هر زمان،سیاست حفظ حریم خصوصی خود را تغییر دهد که تداوم استفاده از سایت یا اپلیکیشن توسط کاربر به معنای رضایت بی قید و شرط نسبت به این تغییرات می باشد.لذا به کاربران توصیه می شود مرتبا این سیاستنامه را مطالعه فرمایند. تغییرات در حفظ حریم خصوصی در سایت و اپلیکیشن دیپیا قرار داده می شود.

 

۲-۸ اطلاعات جمع آوری شده از کاربران

۱-۲-۸همه می توانند بدون ثبت نام به سایت و یا اپلیکیشن دیپیا مراجعه نمایند. هنگامی که افراد تصمیم می گیرند از طریق شماره تلفن همراه خود در سایت و یا اپلیکیشن ثبت نام نمایند موافقت صریح خود را در خصوص استفاده، ذخیره سازی قانونی و محافظت از اطلاعات شخصی خود اعلام می نمایند.

2-۸نحوه استفاده دیپیا از اطلاعات شخصی کاربران

کاربران با ایجاد حساب کاربری در سایت و یا اپلیکیشن دیپیا با استفاده دیپیا از اطلاعات شخصی خود برای اهداف ذیل صراحتا اعلام موافقت می کنند:

  • ارتباط با کاربران
  • جلوگیری از کلاهبرداری، مزاحمت و …
  • بهبود تجربه کاربری
  • سایر اهدافی که به صورت مشروع و قانونی توسط دیپیا تعیین می شود

 

۴-۸ نگهداری و حفاظت از داده های کاربران

۱-۴-8-دیپیا بنابر ماده ۵ آیین نامه ادله استناد پذیری الکترونیکی،موظف است اطلاعات کاربران خود را حداقل تا شش ماه پس از خاتمه اشتراک و محتوای ذخیره شده و داده ترافیک حاصل از تغییرات ایجاد شده را حداقل تا پانزده روز نگهداری کند.

۲-۴-۸دیپیا ممکن است در راستای مطابقت عملکردش با قوانین و مقررات کشور اطلاعات موضوع این سند را در جریان رسیدگی قضایی و تنها در پاسخ به دستور مراجع ذی‌صلاح در اختیار نهادهای ذی‌ربط قرار دهد.

۳-۴-۸ دیپیا به اشخاص ثالثی که به نحوی در ارائه خدمات با ما همکاری می‌کنند یا وابسته به دیپیا هستند، تنها در چارچوب این سند اجازه استفاده و پردازش اطلاعات شخصی شما را می‌دهد.

۴-۴-۸ دیپیا تمام تلاش خود را در جهت حفظ و نگهداری داده های شخصی کاربران می کند اما در صورت وقوع حوادث غیرقابل پیش بینی یا خارج از کنترل خود و اختلال در بستر اینترنت کشور دیپیا هیچ گونه مسئولیتی در قبال مخدوش شدن داده های کاربران ندارد.

 

۵-۸سیاستهای مربوط به کامنت، پست، آگهی

کامنت «دیپیا» یک فضای ارتباطی عمومی بین کاربران هنرجویان و استادکاران است که با هدف، آموزش، رشد و اعتلای هنر و صنایع دستی ایران زمین شکل گرفته است. هرگونه استفاده از امکانات و خدمات دیپیا به معنی پذیرفتن ضوابط و شرایط ذیل است:

۱-۵-۸ مکاتبات کاربران از طریق فضای دیپیا باید مربوط به موضوع هنر و موارد عمومی در مورد صنایع دستی باشد که اموری کاری، همچنین در خصوص ارائه و یا دریافت کالا و خدمات مورد اشاره باشد و استفاده از آن بابت مقاصد دیگر از جمله ارتباطات خصوصی و ارتباط بابت سایر امور سیاسی و اجتماعی مجاز نیست و در صورت مشاهده یا گزارش حذف خواهد شد.

۲-۵-۸ استفاده از فضای ارائه شده صرفاً باید مربوط به امور تخصصی هنر و صنایع دستی و زیر گروه های تعریف شده در مبانی ایجاد دیپیا باشد و دیپیا ممکن است برای ایجاد محیطی ایمن و جلوگیری از سوءاستفاده و مزاحمت، کلاهبرداری در صورت لزوم بر مکاتبات، نظارت ماشینی یا انسانی انجام دهد.

۳-۵-۸ مواردی از قبیل ارسال پیام و محتواهای غیراخلاقی یا نامربوط به موضوعات تایید شده، استفاده از ادبیات غیرمؤدبانه، انجام هرگونه تبلیغات، ارائه اجناس و خدماتی که خلاف شرایط و قوانین هستند و همچنین ارسال پیام‌های انبوه، در صورتی که توسط کاربران گزارش شوند، مورد بررسی قرار گرفته و طبق قوانین دیپیا ممکن است منجر به تعلیق یا مسدود شدن دائمی حساب کاربر متخلف شود.

۴-۵-۸ کاربران متعهد هستند کلیه قوانین و مقررات جاری کشور از جمله در خصوص ممنوعیت هرگونه مزاحمت، توهین، فحاشی، افترا و نشر اکاذیب و سایر عناوین کیفری را در محیط دیپیا رعایت نمایند و بدیهی است که در صورت نقض این موارد شخصا مسئول بوده و دیپیا علاوه بر حمایت از اشخاص زیان دیده شخصا نیز حق پیگیری کیفری موضوع یا مطالبه جبران خسارت خود را محفوظ می دارد. دیپیا ممکن است در چنین موارد به تشخیص خود اقدامات لازم از جمله در خصوص تعلیق موقت یا مسدودی دائم حساب اشخاص متخلف را انجام دهد.کاربرانی که از نقض مقررات فوق صدمه دیده اند رضایت داده اند که موضوع را فقط علیه کاربر متخلف پیگیری نموده و ادعایی علیه دیپیا نداشته باشند. هرگاه در خصوص موارد فوق، مراجع قانونی و قضائی از دیپیا پیگیری نمایند دیپیا کلیه اطلاعات لازم را در اختیار ایشان قرار خواهد داد و اگر بابت این پیگیری ها توسط مراجع صالحه هزینه هایی به دیپیا تحمیل شود دیپیا حق رجوع به کاربر متخلف را دارد.

ماده ۹-سیاستهای مربوط به کلاهبرداری و مزاحمت

هرچند دیپیا علی الاصول مسئولیتی در قبال صحت سنجی فروش و یا فیلم های آموزشی نداشته و کاربران خود باید در هنگام خرید بسته ها دیپیا نسبت به احراز هویت فروشنده فیلم ها و یا آثار و دیگر فایل ها و اطمینان از صحت و امن بودن شرایط قرارداد اقدام نمایند منتهی دیپیا حق پیگیری اقدامات لازم درخصوص موارد وقوع تخلف را برای خود محفوظ می دارد. دیپیا حتی الامکان سعی نموده شگردهای وقوع کلاهبرداری را مسدود نموده و کاربران متخلف که قصد اقدامات مجرمانه دارند را مسدود نماید و گزارش و اطلاعات مربوط به موارد تخلف را در اختیار مقامات ذیصلاح قرار دهد. این اقدامات علی رغم شرط عدم مسئولیت دیپیا با توجه به ماهیت پلتفرم و قوانین مربوطه و قبول کاربران و در راستای سیاست ها و ارزش های دیپیا در توسعه فرهنگ و هنر می باشد.کاربران با استفاده از دیپیا نسبت به چارچوب فوق رضایت داده و به ویژه قبول دارند که اگر اقدامی انجام داده که طبق شرایط قراردادی یا قوانین لازم الاجرا تخلف یا جرم باشد دیپیا حق دارد به تشخیص خود اقدامات بازدارنده و تدابیر مقابله با وقوع تخلف را به انجام رساند. دیپیا در مقابل هرگونه سوءرفتار که موجب خدشه دار شدن آرامش کاربران و یا اضرار به ایشان شود، مانند کلاهبرداری گزارش شده و ایجاد مزاحمت برای کاربران،حق واکنش شدید نسبت به مرتکب را شامل و نه محدود به مسدودی،تعلیق و … برای خود محفوظ می داند.

ماده ۱۰-استفاده از کوکی ها

دیپیا ممکن است از کوکی‌ها (cookies) در جمع‌آوری اطلاعات استفاده کند. کوکی فایلی است که به درخواست یک سایت، توسط مرورگر ایجاد می‌شود و به سایت امکان ذخیره بازدید‌های شما و مناسب‌سازی آنها را فراهم می‌نماید

ماده ۱۱-حل و فصل اختلافات

در صورت بروز هرگونه اختلاف فیمابین کاربر و دیپیا، طرفین مساعی نموده که موضوع حتی الامکان از طریق مذاکره حل و فصل شود. در این خصوص کاربر متعهد به همکاری با دیپیا و ارائه اطلاعات لازم و عنداللزوم حضور در جلسات حضوری یا آنلاین می باشد.در صورت عدم حصول توافق ظرف ۱۰ روز از تاریخ اعلام قصد حل اختلاف از طریق مذاکره، دیپیا نسبت به تعیین کارشناس رسمی دادگستری متخصص و مستقل اقدام خواهد نمود که با رضایت کاربر نسبت به بررسی موضوع و حل اختلاف اقدام نماید. در صورتی که اختلاف به هر دلیل حل و فصل نشود ، هر یک از طرفین مختار خواهند بود که به مرجع قضایی مراجعه نمایند.

ماده۱۲-سایر اطلاعات

سرشماره‌هایی که دیپیا برای ارسال پیامک از آن‌ها استفاده می‌کند عبارتند از:

  • 09911405021
  • 08634120811

بنابراین دیگر شماره هایی که به نام دیپیا به کاربران پیامک ارسال می کنند مورد تایید دیپیا نمی باشند. علاوه بر شماره های پیش گفته تنها زمانی که دیپیا در داخل پلتفرم با کاربران ارتباط برقرار می کند از طریق پیج خود دیپیا و ادمین های داخلی خواهد بود است.