ایده های دکوردکور و خانه

طراحی داخلی

طراحی داخلی (Interior Design) یکی از شاخه های تخصصی رشته معماری است. امروزه طراحی و دکوراسیون داخلی اشتراکات زیادی دارند و به همین سبب مردم این دو را یکی می دانند. اما تفاوت های پایه ای میان این دو وجود دارد.

طراحی داخلی چیست؟

طراحی داخلی بنا بر تعریف علمی، هنر و علم ارتقا درون یک فضا و محیط به حساب می آید که هدف از آن ایجاد یک محیط بر پایه سلامت روحی و زیبایی شناختی سازه ای است که در آن افرادی زندگی خواهند کرد.

تاریخچه رشته طراحی و دکوراسیون داخلی، که البته به اختصار با عنوان طراحی داخلی نیز از آن یاد می شود به اواخر قرن هجدهم و اوایل قرن نوزدهم باز می گردد. جایی که پیش از آن هر چه در مورد طراحی و اجرا وجود داشته بر اساس ذوق و قریحه درونی و به صورت غریزی انجام می گرفته است.

از آنجایی که طراحی داخلی و رشد آن موجبات توسعه جامعه و رشد معماری را در پی داشته است، اتصال این بخش با اتفاقات انقلاب صنعتی، نمود تحول عظیمی در این رشته را خبر می دهد. از آنجا که در دنیا تمامی اصطلاحات اختصاصی شده اند، طراحی داخلی با دکوراتور داخلی تعاریفی جداگانه به شمار می رود. البته ما وجود ایده های ناب و تکرار نشدنی دیزاین های درونی در گذشته های کهن را انکار نمی کنیم؛ صحبت ما در این مقاله در راستای پیدایش تعریف تخصصی رشته طراحی و دکوراسیون داخلی و تحصیل آکادمیک و دانشگاهی آن است.

طراح داخلی نیز به کسی گفته می شود که در این مسیر وظایف تحقیق، برنامه ریزی، هماهنگی و مدیریت آن پروژه را بر عهده دارد.

طراحی داخلی در اصطلاح کلی یک حرفه چند منظوره است که توسعه ذهنی، برنامه ریزی، ایجاد و تولید، بازرسی و نظارت عمومی، ارتباط با مالکان و ساخت و ساز را در خود جای داده است. یک طراح داخلی ابتدا باید طراحی داخلی را به گونه ای انجام دهد که پاسخ گوی عملکرد، نیازها، رفتار ها، اقلیم و .. باشد و سپس به چگونگی تعریف حس آن فضا از منظر نور، رنگ، مبلمان و … می پردازد.

طراح داخلی درواقع کسی است که عادات و افکار مردم را شناسایی کرده و فضاهای کاربردی برای آنها خلق می کند. دکوراسیون نیز مجموعه ای ابزار و لوازمی است که برای زیباتر شدن و متمایز کردن محیط خانه و هر محیط درونی در ساختمان نامیده می شود. در مجموع، طراح داخلی می تواند دکوری را طراحی کند، اما دکوراتور فقط وظیفه اجرا یا پیاده سازی را بر عهده دارد. دکوراتور، مجری و طراح داخلی و مدیر اجرایی محسوب می شود.

یک دکوراتور داخلی از لحظه ای که شروع به گوش کردن موارد درخواستی کرده تا لحظه اتمام کار، همواره به چیزی جز پیاده کردن تمام جزییات از پیش برنامه ریزی شده و هدف گذاری شده فکر نمی کند.

طراحی داخلی چیست؟

دکوراتورهای داخلی و طراحان داخلی چگونه مقایسه می شوند؟

یکی از واضح ترین تفاوت های بین طراحان داخلی و دکوراتورهای داخلی، گستره دانشی است که انتظار می رود هر یک از آنها به یک پروژه تبدیل شود.

طراحان داخلی باید درباره طیف وسیعی از رشته ها دانش عمیقی داشته باشند تا بتوانند فضایی را ایجاد کنند که نه تنها جذاب باشد، بلکه به درستی بر طبق قوانین و مقررات عمل کند. بسیاری از دولت ها نیاز به طراحان داخلی دارند که گواهینامه طراحی داخلی و یا مجوزهای لازم را برای کارشان دارند. طراحان داخلی اغلب به دلیل نقش نظارتی و برنامه ریزی شان، نقش کاملی در دکوراسیون فضا دارند.

به یک معنا طراحان داخلی اغلب مانند مدیر پروژه هستند که دستی به همه کار دارند.

طراحان داخلی اغلب بخاطر دسترسی همه جانبه به فضا قبل از شروع یک پروژه، مخصوصا پروژه های ساختمانی جدید، برای مشورت دادن به کارفرمایان فراخوانده می شوند.

با این حال دکوراتورهای داخلی، نقش بسیار تخصصی دارند. دکوراتورها موظف به کار در فضایی توسعه یافته به منظور ایجاد یک حس خاص در آن فضا هستند. بر خلاف طراحان داخلی، دکوراتورها پایه های فضا را دستکاری نمی کنند. در عوض، آنها باید قادر به دیدن امکانات موجود در فضای فعلی باشند.

دکوراتورهای داخلی همچنین ممکن است نسبت به طراحان داخلی دانش عمیق تری در مورد اصول، سبک ها و گرایشات طراحی داشته باشد. در بیشتر موارد، طراح داخلی و دکوراتور داخلی با یکدیگر همکاری می کنند. حتی ممکن است یک نفر هر دو کار را انجام دهد.

با این حال، دکوراتورهای داخلی ممکن است با متخصصین سایر مشاغل کار نکنند، در حالی که طراحان داخلی این کار را می کنند.

به یاد داشته باشیم که طراحی داخلی می تواند بر روی سازه و مقطع معماری تاثیر بگذارد زیرا قبل از این که فضاها را با مبلمان متغیر فضایی پر کنیم، به تعریف فضای معماری داخلی آن فضاها می پردازیم.

در طراحی داخلی ما تنها به دنبال چیدمان های گوناگون مبلمان متغیر، کف سازی ها و … نیستیم، بلکه به دنبال کشف، خلق و ایجاد فضایی از طریق تعاریف مختلف فضایی و طراحی مبلمان های ثابت آن فضاها هستیم ، تا بتوانند حوزه و عملکرد یک فضا را دقیق تر تعریف کند، به دنبال نورگیر ی ها، اختلاف ارتفاع ها، جلو و عقب رفتگی ها و شکل و فرم کلی فضاها هستیم ، تا بدون مبلمان متغیر نیز بتوانیم عملکرد و شخصیت فضایی آن را تشخیص دهیم.

دکوراسیون داخلی فراتر از یک چیدمان ساده و سریع فضا است و الگوی استفاده از آن را برای استفاده کننده تعیین می کند و با ایجاد پتانسیل ها و محدودیت ها در مبلمان ثابت فضایی، کاربری و چگونگی استفاده از آن فضا را به ما معرفی می کند. پس از این مرحله چیدمان اجزا متغیر می تواند به ایجاد و درک حس فضا بسیار کمک کند.

شکل پنجره ها، ارتفاع فضا، فرم مبلمان های موجود در فضا، رنگ فضا، بافت ها و مصالح موجود در آن، میزان نورگیری و حتی محدوده ی تعریف شده ی دید که به وسیله ی پنجره ها تعیین می شود، همه و همه می توانند در بیان ایده طراح داخلی به مخاطب تاثیر گذار باشند. فضاهای مختلف با عملکرد ها و کارکردهای مختلف می توانند هدف اصلی یک معمار در خلق اثرش باشند.

به عنوان مثال یک طراح داخلی با استفاده از ابزارهایی مانند مبلمان، رنگ، نور و .. می تواند به یک اتاق ۱۵ متر مربعی عملکرد دهد و آن را به یک اتاق خواب و یا دفتر کار شرکت تبدیل کند، زیرا این دو عملکرد با چیدمان متفاوت قابل انجام است.

اما اگر بخواهیم فضایی بزرگ تر و در حدود ۱۰۰ متر مربع را تغییر عملکرد دهیم، مثلا آن را به سالن مطالعه کتابخانه و یا نمونه کارها نقاشی تبدیل کنیم، ضرورتا به یک معمار داخلی نیاز پیدا می کنیم چرا که عملکرد های کلان تر و خاص تر نیاز به ویژگی های نور، آکوستیک، امنیت و.. داشته و بنابر این به طراحی بنیادی دکوراسیون داخلی و حتی تغییر کالبدی پلان آن فضا نیاز خواهیم داشت.

دکوراتورهای داخلی و طراحان داخلی چگونه مقایسه می شوند؟

قوانین طراحی داخلی چیست ؟

طراحی داخلی یکی از شاخه های معماری می باشد ،باید این نکته را در نظر داشت که هر شاخه تخصصی در هر رشته صرفا در محدوده همان مجموعه معنادار خواهد بود.

بهترین ساختمان ها و فضای داخلی، فضاهایی هستند که میان عناصری که کلیت را تشکیل می دهند ناهمخوانی وجود نداشته باشد. در میان عناصر، جنبه های سازه ای یک ساختمان، برنامه ریزی سایت، محوطه سازی، مبلمان و گرافیک معماری (علائم) و همچنین جزئیات داخلی است که در نمونه های بسیاری از ساختمان های برجسته و داخلی ایجاد شده است و به صورت یکپارچه(هماهنگ) عمل می کنند.

به دلیل پیچیدگی تکنولوژیکی، برنامه ریزی و ساخت در دوران معاصر؛ ممکن نیست که معمار یا طراح در تمام جنبه های ساختمانی که در دوران مدرن ساخته می شود متخصص باشد.

لذا ضروری است که متخصص ها به صورت گروهی و در ارتباط با یکدیگر با دانش کافی در جهت رسیدن به هدف مشترک همکاری کنند، در حالی که معمار بر روی طراحی کلی بنا تمرکز می کند، طراح داخلی به جنبه های دقیق مقیاس طراحی، زیباشناسی خاص و کاربردی و پرسش های روانشناختی و شخصیت و ویژگی فضا درگیر است .

اگر چه طراحی داخلی هنوز یک حرفه در حال توسعه است بدون تعریف دقیق از محدودیت های آن اما این گرایش می تواند در دو گروه مسکونی و غیر مسکونی طبقه بندی شود.

قوانین مهم برای طراحی داخلی دکوراسیون

چه شما تازه فعالیت خود در دنیای طراحی داخلی را شروع کرده باشید یا اینکه مدتهاست که در این حوزه فعال هستید، یک موضوع وجود دارد که همه ما بر سر آن توافق داریم: همیشه خوب است که مقدمات را رعایت کنیم. با در نظر گرفتن این نکته، امروز سه قانون در طراحی داخلی را با هم مرور می کنیم که نحوه تزئین دکور اتاق ها در خانه شما را به کلی دگرگون خواهد ساخت .

پیش از اینکه بخواهید بگویید، مگر قوانین برای این ساخته نشده اند که زیر پا گذاشته شوند؟ ، بهتر است که ابتدا مطلب را به طور کامل بخوانید. این قوانین، استانداردهایی طلایی هستند. ابتدا این قوانین را مطالعه کنید پیش از اینکه بخواهید آن ها را برای همیشه کنار بگذارید. مطمئن هستیم که اگر به آن ها پایبند باشید، به آسانی تفاوتی که در طراحی داخلی شما به وجود می آورند را مشاهده خواهید کرد .

برای آشنایی با چگونگی انجام دکوراسیون پذیرایی می‌توانید مقاله آن را مطالعه کنید.

قوانین مهم برای طراحی داخلی دکوراسیون

  • قانون عمودی 3/3

قانون عمودی 3/3 جدیدترین قانون در لیست ما است که یک طراح به نام مارک مک کاولی مفهوم آن را در کتاب خود به اسم رنگ درمانی در خانه:راهکارهای واقعی برای افزودن رنگ به زندگیتان مطرح کرده است. مثل بسیاری دیگر از ترندهای کنونی، این قانون نیز بر اساس تمایل همیشگی ما در تلفیق محیط بیرون با زیبایی های داخلی ایجاد شده است .

مفهوم مک کاولی به این شکل عمل می کند: اگر طبیعت موقعیتی چارچوب دار بود، تاریک ترین رنگ ها به سمت زمین یافت می شدند (چمن های تیره، سنگ ها و گل و لای را تصور کنید). تُن رنگ های معتدل درختان و زندگی گیاهی در وسط قرار می گرفتند. آسمان دارای تُن رنگ روشن در بالای چارچوب قرار می گرفت .

در این دیدگاه، طراحی داخلی شیک و زیبا نیز تقریباً به همین شکل عمل می کند، به طوری که رنگ های تیره در پایین، رنگ های معتدل در وسط و روشن ترین رنگ ها در بالا قرار می گیرند. این قانون می تواند نقطه شروع مفیدی برای کسانی باشد که سعی دارند پالتی رنگی در اتاق تشکیل دهند. این قاعده هم با رنگ های رنگارنگ و هم با رنگ های تک رنگ خوب عمل می کند .

قانون عمودی 3/3 با رنگ های رنگارنگ و هم با رنگ های تک رنگ خوب عمل می کند

  • قانون 10-30-60

بعد از اینکه تصمیم گرفتید از چه رنگ هایی استفاده کنید، وقت آن رسیده که تعیین کنید آن ها چه نقشی در طراحی شما ایفا می کنند. در اینجاست که قانون 10-30-60 وارد عمل می شود. با این قانون، شما در نهایت رنگی غالب، رنگی ثانویه و رنگی تأکیدی انتخاب خواهید کرد .

همانطور که از اسم این قانون مشخص است، رنگ غالب شما 60 درصد اتاق را پوشش می دهد. از آنجایی که این رنگ نقش مهمی در طراحی شما ایفا می کند، بهتر است که خنثی ترین گزینه خود را به عنوان رنگ غالب انتخاب کنید. رنگ غالب انتخابی مناسب برای چیزهایی مثل رنگ دیوار شما و پوشش کف اتاق است. سپس، رنگ ثانویه شما می تواند کمی برجسته تر باشد و معمولاً برای مبلمان مناسب است. در پایان، رنگ تأکیدی شما برجسته ترین انتخاب شماست و می توان آن را در اکسسوری ها مشاهده کرد .

در قانون 10-30-60 رنگ غالب شما 60 درصد اتاق را پوشش می دهد.

قانون ۶۰ ۳۰ ۱۰ و کاربردهای آن را بیشتر بشناسیم!(ادامه مطلب)

  • قانون سه تایی ها

بعد از این که رنگ ها را تحت کنترل درآوردید، وقت آن رسیده که نگاهی به اکسسوری های خود داشته باشید. اگر یک توصیه در مورد اکسسوری ها بخواهیم به شما ارائه دهیم، این است که هر وقت دچار تردید شدید، از قانون سه تایی ها استفاده کنید .

دسته بندی ها با اعداد فرد می تواند دلبستگی بصری بیشتری نسبت به دسته بندی های اعداد زوج ایجاد کند. به طور خاص، عدد سه می تواند عددی ایده آل برای دسته بندی ها در مقایسه با اعداد یک، پنج و یا حتی هفت باشد چرا که عدد یک ممکن است بیش از اندازه ساده به نظر برسد در حالی که اعداد پنج و هفت کمی شلوغ به نظر می رسند .

وقتی آیتم های مورد نظر برای دسته بندی های خود را انتخاب می کنید، حتماً سعی کنید که هم به اندازه کافی با یکدیگر متفاوت باشند تا دلبستگی بصری ایجاد کنند، و در عین حال وجه مشترکی داشته باشند تا با هم متناسب به نظر برسند.

هر وقت دچار تردید شدید، از قانون سه تایی ها استفاده کنید.

زمانی که مطمئن نیستید چگونه طراحی خود را شروع کنید، بعضی وقت ها بسیار مفید است که به سراغ مقدمات بروید. با در نظر گرفتن این نکته، سه قانون طراحی داخلی را به شما معرفی کرده ایم که می تواند به شما کمک کند تا تعادل را در هر نوع طراحی به وجود آورید. بدون توجه به اینکه روی چه اتاقی کار می کنید یا اینکه سبک و سلیقه شخصی شما چگونه است، بد نیست که این قوانین را امتحان کنید.

دیگرقوانین مهم برای طراحی داخلی دکوراسیون:

  • در نظر گرفتن فضا

هنگام دکوراسیون اتاق یا خانه، همیشه میزان فضای موجود را در نظر بگیرید تا بعد از خرید مبلی که خوشتان آمده با مشکل جا روبه رو نشوید. در خانه یا آپارتمان های کوچک دقت کنید از مبلمان جمع وجور استفاده کنید تا جادارتر به نظر برسد .

  • راه رفت وآمد را باز بگذارید

مبلمان را سر راه قرار ندهید. مانع درست نکنید. این مسئله به خصوص در خانه های کوچک اهمیت بیش تری پیدا می کند .

  • کانون توجه

یکی دیگر از قوانین مهم در دکوراسیون، ایجاد جایی به عنوان مرکز توجه است تا بتوانید در اطراف آن بقیه طرح خود را راحت تر پیاده کنید. این مکان می تواند شومینه، تخت خواب یا حتی یک پنجره بزرگ باشد .

  • پیوند و هماهنگی

برای آن که دیزاین اتاق یا خانه شما خاص شود، چیزی پیدا کنید که اجزاء مختلف طرح شما را به هم پیوند دهد. این می تواند یک سوژه، رنگ یا سبک باشد که دکور را به هم ارتباط دهد .

  • شخصیت شناسی و تصویر سازی

اولین نکته ای که در طراحی و دکوراسیون داخلی به آن توجه داشت میزان علاقه مندی و شخصیت شناسی و تصویر سازی شما از محیط می باشد. دانستن اینکه به چه رنگ یا سبکی (مدرن، کلاسیک، سنتی و ) علاقه مند هستید و تصویر سازی آنچه که می خواهید، کار دشواری نمی باشد.

در واقع هویت شناسی کمک شایانی در این زمینه می باشد تا طراحان دکوراسیون بتوانند هوشمندانه تر مراحل طراحی را اجرا نمایند. شما می توانید با دیدن عکس از مجله های مختلف و یا سرچ در www.google.com و همچنین پیاده سازی آنچه که در ذهن دارید بر روی کاغذ، به راحتی سبک دلخواه خود را انتخاب کنید و بر اساس آن اقدام نمایید.

  • افراط نکردن در یک چیز

اگر شما فردی هستید که به عنوان مثال به رنگ زرد و یا به گلدان علاقه بسیاری دارید لزومی ندارد که دکوراسیون منزل خود از این رنگ یا گلدان به صورت افراطی استفاده کنید.

زیاده روی در استفاده از یک شی یا رنگ از جذابیت و آرامش حاکم بر دکوراسیون شما می کاهد؛ به عنوان مثال اگر شما علاقه مند به رنگ زرد می باشید می توانید از توناژ های متفاوت رنگ زرد برای دکوراسیون خانه خود استفاده نمایید تا خانه ای زیبا تر و خاص تر داشته باشید.

  • خانه خود را گرم کنید!

اگر احساس می کنید خانه شما سرد و بی روح می باشد می توانید با استفاده از عناصر طبیعی همچون چوب و یا استفاده از گل های طبیعی به خانه خود گرما ببخشید و از آن لذت ببرید.

  • استفاده از نورپردازی متفاوت

روشنایی و استفاده از نورهای مختلف در دکوراسیون منزل یکی دیگر از نکات شایان ذکر می باشد؛ نصب لوستر و هالوژن ها در خانه جدا از جذابیت ظاهری باعث ایجاد حس و حال مختلف برای افراد می شود.

به عنوان مثال استفاده از نور کم و ملایم یک فضای احساسی و رومانتیک را برای شما پدید می آورد در صورتی که استفاده از نور زیاد هیجان و انرژی را با خود همراه دارد. پس سعی کنید از نورهای مختلف برای ایجاد هر نوع فضایی که احتیاج دارید استفاده نمایید.

  • انتخاب و چیدمان صحیح مبل

یکی از عدم همخوانی هایی که در بسیاری از خانه های کوچک دیده می شود استفاده نادرست از مبل می باشد. خرید مبل مناسب نیز از دیگر موارد مهم در دکوراسیون داخلی می باشد.

در نظر بگیرید که برخی افراد دارای خانه هایی کوچک می باشند از به دلیل علاقه به سبک خاصی از مبل متاسفانه مبلی را انتخاب و خریداری می کنند که برای خانه آن ها بزرگ می باشد و جدا از دست و پا گیر بودن مجبور می شوند که پس مدت اندکی مجددا هزینه ای اضافی بابت خرید مبل بپردازند.

پس بهتر است زمانی که می خواهید اقدام به خرید مبل خانه خود کنید متراژ خانه را در نظر بگیرید سپس اقدام نمایید.

  • برای استفاده از رنگ های خاص جسور باشید!

بعضی از افراد به رنگ های خاص علاقه بسیاری دارند و دوست دارند دیوار های خانه خود را به رنگ مورد علاقه خود رنگ آمیزی کنند اما از اینکه پس از مدتی پشیمان شوند و یا مورد پسند دیگران نباشد از این کار خودداری می کنند؛ زیبایی و خاص بودن یک دکوراسیون داخلی همان طور که که در بالا به آن اشاره شد زیاده روی در یک چیز نیست.

شما می توانید زمانی که به رنگ خاصی علاقه مند هستید یکی از دیوارهای منزل خود را برای این رنگ در نظر بگیرید و سایر دیوار ها را با کاغذ دیواری و یا رنگ های دیگر ترکیب کنید.

در رنگ آمیزی دیوار ها هر چه جسورتر و البته با دقت عمل کنید مطمئنا فضایی زیبا تر و منحصر به فرد خلق می شود. نکته دیگری که در این قسمت باید به آن اشاره کرد عدم استفاده از رنگ سفید بر روی تمامی دیوار ها می باشد؛ بسیاری از افراد برای راحتی و جلوگیری از سردرگمی خود رنگ سفید را برای تمام خانه انتخاب می کنند که این کار صحیح نمی باشد زیرا یک خانه یکنواخ و بی روح تحویل شما داده می شود.

  • افراط نکردن در دنبال کردن مد

اگر شما از آن دسته افراد می باشد که به مد و رایج شدن وسایل و لوازم منزل علاقه مند هستید پیشنهاد می کنیم که برای دکوراسیون داخلی منزل خود در این زمینه زیاده روی نکنید، به عنوان مثال فرض کنید طرح های شلوغ مدتی است که بین مردم باب شده است شما نباید تمام خانه خود را پر از طرح ها و وسایل شلوغ کنید بلکه می توانید با استفاده از یک تابلوی شلوغ و یا چند کوسن با طرح شلوغ جلوه به روز و متفاوتی به خانه خود دهید.

  • آویز کردن صحیح قاب ها

اگر می خواهید بر روی یک دیوار تنها یک قاب عکس یا تابلو نقاشی آویزان کنید می توانید بر حسب رعایت استاندارد در هر جای دیوار آن را استفاده کنید اما برای آویزان کردن چندین قاب بر روی یک دیوار سعی کنید، آن ها را در کنار هم یا بر روی هم قرار دهید و فاصله ای حدود پنج تا ده سانتی متر بین هر قاب را رعایت کنید تا زیبایی هر قاب نمایان شود و از فاصله انداختن زیاد بین هر قاب خودداری نمایید.

  • کف پوش مناسب با ابعاد خانه استفاده کنید!

نصب کفپوش مناسب در طراحی دکوراسیون شاید برای برخی از افراد مهم به نظر نرسد اما باید اشاره کرد که برای خانه هایی با ابعاد کوچک حتما از کف پوش هایی در ابعاد کوچک استفاده کنید تا خانه شما بزرگتر به نظر برسد. به طور کلی برای خانه های کوچک از کف پوش هایی با ابعاد کوچک، و برای خانه هایی بزرگ از کف پوش هایی با ابعاد بزرگ باید استفاده کرد.

  • استفاده از پارتیشن در دکوراسیون داخلی

پارتیشن به عنوان جدا کننده فضا یکی از وسایل کارآمد در طراحی دکوراسیون می باشد؛ در صورتی که شما علاقه مند به ایجاد چندین فضای مجزا در خانه خود می باشید می توانید از پارتیشن استفاده کنید. همچنین اگر علاقه چندانی به پارتیشن ندارید می توانید چیدمان مبل ها را به صورتی هوشمندانه ترتیب دهید که به عنوان مثال فضای نشیمن و پذیرایی از یکدیگر جدا شوند.

فراموش نکنید که که علاوه بر پارتیشن ها، نصب پرده چقدر می تواند در زیبایی نمای داخلی خانه شما تاثیر گذار باشد.

  • لایه های روشنایی متفاوت در طراحی دکوراسیون منزل در نظر بگیرید

طراحی مناسب و یا نامناسب روشنایی در دکوراسیون اتاق می تواند تاثیر زیادی در خلق و خوی اتاق شما داشته باشد. تلاش خود را انجام دهید که نور از زاویه های مختلف به اتاق روشنایی بد. سعی کنید فقط از لامپ یا لوستر ویا هرچیز روشنایی روی سقف استفاده نکنید.

به تابش نور و روشنایی از گوشه های اتاق توجه خاصی داشته باشید این نوع روشنی ها یاعث می شود دکوراسیون منزل بهتری با افزایش خلق و خوی داشته باشید.

سخن آخر

باتوجه به اهمیت دکوراسیون داخلی بر جذابیت خانه در این مقاله تصمیم گرفتیم شما را با طراحی داخلی و قوانین آن آشنا کنیم. ممنون از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید.

مقالات مرتبط

2,099 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button